Metode de predare-învatare interactiva prin explorare, experiment si investigatie directa:

Predare si învatare reciproca – Palinscar; Mozaic (Jigsaw); Citirea cuprinzatoare; Cascada; Invatarea pe grupe mici – STAD (Student Teams Achievement Division); Turnee între echipe – TGT (Teams/Games/Tournaments); Schimbarea perechii; Piramida sau Bulgarele de Zapada; Invatarea dramatizata etc.

Metodele de fixare si sistematizare a cunostintelor si de verificare:

Harta Cognitiva ai Harta Conceptuala; Matricele; Lanturile Cognitive; Scheletul Pestelui;  Brain Quest; Diagrama cauzelor si a efectului; Pânza de paianjan; Metoda florii de nufar, Metoda R.A.I.;Cartonasele luminoase etc.

Metode de rezolvare de probleme prin stimularea inteligentei, creativitatii si a imaginatiei:

Brainstorming; Explozia stelara; Palariile Ganditoare; Caruselul; Mighty Mind; Multi-voting; Masa rotunda; interviul de grup; studiul de caz; incidentul critic; Phillips 6/6; tehnica 6/3/5; Controversa creativa; Fishbowl; Focus grup; Patru Colturi; Frisco;Ssinectica; Buzz-groups; Delphi etc.

Metode de consolidare a deprinderilor si abilitatilor practice:

Copiii efectueaza niste sarcini cu caracter aplicativ: de proiectare, executie, fabricatie si reparatie. Prin aceasta se realizeaza: învatarea de priceperi si deprinderi; achizitionarea unor strategii de rezolvare a unor probleme practice; consolidarea, aprofundarea si sistematizarea cunostintelor, sub aspect teoretic si motivational, pentru executarea actiunii; explicarea si demonstrarea corecta a actiunii de executat, în vederea formarii modelului intern al acesteia;efectuarea repetata a actiunii în situatii cât mai variate; cresterea progresiva a gradului de independenta a elevilor pe parcursul exersarii; asigurarea unui control permanent, care sa se transforme treptat în autocontrol.